Compania Apple este îngrijorată de viitorul planetei și, prin urmare, depune eforturi considerabile pentru a-și îmbunătăți performanța în materie de mediu.
Compania a reușit deja să își reducă până la zero emisiile de carbon. Dar acum intenționează să meargă mai departe și să își șteargă integral emisiile de dioxid de carbon cu două decenii mai devreme decât recomandă Grupul interguvernamental de experți privind schimbările climatice. Pur și simplu, producția Apple nu va mai dăuna naturii.
Apple a dezvoltat un program pentru a se asigura că, până în 2030, fiecare nou dispozitiv Apple va fi absolut “curat”. Acest program poate fi adoptat și de alte companii.
“Suntem foarte mândri de rezultatele acțiunilor noastre în direcția protecției mediului. Și ne facem planuri la fel de ambițioase pentru viitor. Generația noastră dezvoltă valorile corecte și, pe acest fundal, putem lucra împreună pentru a crea o economie care să fie ecologică și echitabilă. Avem șansa de a transmite o planetă sănătoasă generațiilor viitoare”, a declarat Lisa Jackson, vicepreședintele Apple pentru inițiative de mediu.
Deci, care sunt mai exact inițiativele pe care le plănuiește compania?
În primul rând: reducerea la minimum a conținutului de carbon în produse
Apple va folosi mai mult ca niciodată materiale reciclate și materiale cu emisii reduse de carbon în gadgeturile sale. Roboții Dave și Daisy sunt responsabili de reciclarea Mac-urilor, iPhone-urilor, iPad-urilor și Apple Watch-urilor. Acesta este un pas important pentru întregul sector de producție: anul trecut, utilizarea materialelor reciclate a permis mărcii să își reducă emisiile de dioxid de carbon cu 4,3 milioane de tone, iar în ultimii 11 ani a reușit să reducă cu 73% cantitatea de energie utilizată în procesul de producție.
În al doilea rând: creșterea eficienței energetice a echipamentelor
Compania nu încetează să caute opțiuni pentru a reduce consumul de energie al echipamentelor sale. În 2019, de exemplu, a economisit 27 de milioane de dolari prin îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor noi și vechi.
De asemenea, Apple își ajută furnizorii să facă inovații. Anul trecut, 92 de unități au participat la acest program și, împreună, au redus emisiile de carbon cu 779.000 de tone.
În al treilea rând: Utilizarea unor surse de energie sigure
Compania Apple utilizează numai surse de energie regenerabilă, iar peste 70 dintre furnizorii săi intenționează să facă același lucru. Acest lucru va reduce peste 14,3 milioane de tone de emisii de carbon pe an. În comparație, aceeași cantitate de CO2 poate fi obținută prin reducerea numărului de mașini cu cel puțin 3 milioane pe an!
În plus, compania lansează una dintre cele mai mari centrale electrice din Scandinavia și mai multe proiecte capabile să furnizeze energie în zone insuficient deservite din Thailanda și Filipine.
În al patrulea rând: introducerea inovației în producție
Marca sprijină în mod activ cercetarea privind singura metodă de producție a aluminiului fără emisii de carbon din lume. Primul lot din acest material va fi folosit pentru a crea noul MacBook Pro de 16 inchi.
De asemenea, datorită cooperării Apple cu furnizorii săi, compania a reușit să reducă anul trecut cantitatea de gaze fluorurate cu 2412.000 de tone. Iar aceste gaze sunt utilizate în procesul de producție a produselor electronice de consum și agravează situația deja dificilă a încălzirii globale.
A cincea: sprijin pentru proiecte de mediu
Apple a anunțat crearea primului și, deocamdată, unicului fond de acest gen pentru a sprijini proiectele de refacere și protecție a ecosistemelor din întreaga lume. De asemenea, compania susține diverse tehnologii naturale care au ca scop reducerea emisiilor de carbon din atmosferă.
Există, de asemenea, planuri de colaborare cu Conservation Fund, World Wildlife Fund și International Society for Conservation of Nature. Apple a contribuit deja la salvarea a peste 4.000 de kilometri pătrați de păduri, precum și a altor ecosisteme din China, America, Columbia și Kenya.
Abonați-vă la noutățile noastre și fiți primii care află despre ultimele promoții și ofertele speciale.